Bez glutenu, Weganskie

LECZO

Powszechnie znana potrawa jako dość ciężka i tucząca. Dzieje się tak, poprzez dodatek wędzonej słoniny i kiełbasy, a wszystko smażone jest na smalcu(jednak okazuje się, że smalec jest jednym z najlepszych tłuszczów do smażenia). Trochę zmodyfikowane, może być smaczne i zdrowe. Idealne, jako dodatek do obiadu, bądź lekka kolacja. Nie jest to danie trudne do zrobienia, musimy tylko pokroić warzywa, a reszta robi się sama.

Oto mój przepis zapraszam:)

SKŁADNIKI:

4 PAPRYKI (2 CZERWONE, 1 ŻÓŁTA 1 ZIELONA)

2 CZERWONE CEBULE

2 CUKINIE

1 BAKŁAŻAN

2 DUŻE POMIDORY (MOGĄ BYĆ POMIDORY Z PUSZKI, LUB KOKTAJLOWE, WTEDY OKOŁO 10 SZTUK)

3 ZĄBKI CZOSNKU

OLEJ KOKOSOWY DO SMAŻENIA

PRZYPRAWY: SÓL, PIEPRZ, PAPRYKA SŁODKA, JA LUBIĘ DODAĆ JESZCZE CURRY, (ILOŚĆ W ZALEŻNOŚCI OD PREFERENCJI)

PRZYGOTOWANIE:

Papryki, cukinie, bakłażana i pomidory kroję w kostkę i odstawiam. Cebule kroję w piórka i podsmażam na oleju kokosowym, aż się zeszkli. Następnie dodaję cukinie, bakłażana i papryki i duszę do miękkości (najlepiej sprawdzać) pod przykryciem na małym ogniu. Gdy warzywa zmiękną, dodajemy pokrojone pomidory (lub te z puszki), wyciskamy czosnek, przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka, curry. Mieszamy i dusimy jeszcze kilka minut, aż wszystko razem się ładnie połączy.

OTO KILKA SKŁADNIKÓW KTÓRE JA POMINEŁAM, ALE WARTO JE DODAC BO SWIETNIE PASUJA:

PIECZARKIolives

ZEILONE OLIWKI

CHILI (dla zaostrzenia smaku)

ZIOŁA: BAZYLIA, OREGANO

ŚWIEŻA KOLENDRA

leczo-warzywa-kostka-markedbyewe

markedbyewe-leczo-letcho-vegan

Świetnie smakuje ze świeżym chlebem.

chleb-pelnoziarnisty-whole-bread-1


Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *